dilluns, 3 de juny del 2024

13.- Les narratives que vaig viure a casa meva.-


"Guillermo" Ferran Juncosa   1925-2009

Va anar a l'escola entre 1931-36, durant 5 anys. El meu avi "Marcelino" que va morir en 1966 escrivia un diari i ell el va resumir i continuar.

El meu pare va quedar orfe de mare als cinc anys, que va morir de pneumonia, el dia 9 de maig de 1930, encara no existia la penicil·lina. Va està malalta des del 26 d'abril, amb menys de dues setmanes va traspassar.

Recordo tres coses:

- La cacera, vocació plena 1932- 2005, en 2013 taula rodona al Casal. Vivia per la caça, tenia una llista de tot el que va caçar per anys però em va demanar que mai es fes pública. Mai va presumir de les seves aventures. Albert Manent en el 2014 abans de morí em va demanar les llistes per a publicar un article a la Vanguardia. No vas ser possible el meu pare quan va deixar de caçar va cremar les seves memòries. Puc assegurar que mai havia vist llistats com aquests. Des de l'adolescència fins al final, al principi va ser la supervivència abans , en la guerra 1936-39 com després l'època de la fam en els anys 40 i 50, era una font d'alimentació junt amb l'horta i els productes del camp.

- Les narratives de la guerra civil, explicades per homes reclutats i que van estar al front.

- Les narratives en l'adolescència 1940- 1950, visitaven el poble uns homes i feien romanços o explicaven anècdotes que contagiaven a la juventut per a entretenir-se i riure un estona

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

19.- Causa Cooppel per la Pau a la festa de sant Martí de l'Aleixar 2024

01.- Concert Cooppel per la Pau i presentació del llibre del músic i cantant Jordi Català Títol:  "Nou concert Cooppel per la Pau, disp...