La conversa aprenentatge i les transnarratives des de la cooperació i de la creativitat, dins del pla Cooppel Record.
La clau de la importància de les narratives, del record pel sentit comú ODS 2030
Una avaria del cotxe del músic Jordi Català impossibilita el desplaçament, ens obliga a disculpar-nos i ens animem a ajornar per un altra dia el concert Cooppel per la Pau, 2025.
Una vintena de persones han participat en el primer acte de la festa major de sant Martí 2024 del nostre poble
Estrenant el nou faristol
Presentat per Josep Calero i al final cloenda per Imma Vallverdú per part de l'Ajuntament.
Ens hem recordat de dates com el 05 de novembre de 2004, ara fa vint anys, el suport a Causa a la URV d'Arcadi Oliveres en el 2012, i els actes duts a terme al poble en el 2014 a la Societat i el 2018 a les piscines.
Construir la pau en la ment de les persones? (UNESCO) Com ho podem fer?
J.M. Ferran exposà que està investigant el paper que juguen les narratives de les persones, el com comprenem el record i el com recordem el que comprenem en quan ho necessitem. És clau per a les competències i tenir seguretat en la comprensió del record disponible en el futur. En totes les edats. Les transnarratives juguen un paper important.
Gràcies al record i a la comprensió construïm la nostra identitat, la nostra pertinença i facilitem la nostra participació en la vida de la comunitat més propera.
Considerar que la nostra ment és com un mòbil, varem dur a terme uns exercicis on accedim al record mental com a fotografies, videclics o ràdios mentals.
Jugar entre el silenci mental i com recordem es com ens adonem que aprendre és més fàcil.
Cada persona té les seves pròpies narratives i a partir de narrar des de la foto, el video o la ràdio mental, és com neixen les transnarratives i ajuden a comprendre amb més facilitat conceptes matemàtics o coneixements científics i culturals o activar habilitats d'emergència.
El nostre mòbil mental precisa també la nostra autoritat sobre la pròpia ment i això suposa també entrenament i adquirir constantment hàbits.
La tasca bàsica és la conversa i la conversa Cooppel és aquella que motiva a aprendre, a prendre decisions cooperatives i a valorar el record i la seva comprensió per a resoldre problemes reals de la vida de cada dia. Estar preparats ara de cara el futur immediat o més llunyà
Ha posat exemples de dols i de situacions humanes on l'ajuda es escoltar i conversar.
Sobre la tendència mundial actual feminista, és una gran oportunitat per a totes les persones, també ha nascut un nou paradigma "la realitat mental" davant un món caòtic d'opcions en tots els camps, més que mai necessitem tenir cal com funciona la nostra ment per no caure amb una infelicitat permanent i una insatisfacció crònica.
En les relacions socials està creixent la lectura sensual per a la sana convivència versus a la lectura sexual que té finalitat reproductiva. Cada persona és un món, té els seus limits d'intimitat, tenim persones que el tacte és molt important, però la pandèmia ens ha fet més desconfiats però aviat ho anirem superant.
També sobre mediació en associacions i de federacions cal animar a un protocol de prevenció de assetjament sexual i de promoció de la igualtat, les federacions veïnals, la de les entitats socials com dels ateneus promovem protocols, tallers per a millorar les relacions i la facilitat de poder accedir a una o dos persones de referència que qualsevol soci o sòcia pot de forma confidencial pot demanar una entrevista.
Finalment gràcies, moltes gràcies, és important reconèixer les obres bones intervenint entre els participants, agraint a testimonis donants joves, que han resolt problemes de la seva salut.
Entre el públic es va valorar en nostre sistema sanitari públic en relació a altres països, però la conclusió definitiva és que no podem baixar la guàrdia als drets aconseguits i cal defensar-los. Internet com ara la Intel·ligència Artificial pot ser molt beneficiosa però també pot afectar als drets humans i el respecte a la ciutadania, en imposar-nos obligacions a les quals no estem preparats.
Per a qualsevol qüestió escriu-nos, les 24 hores, et responem el més aviat possible. Si vols participar en alguna activitat de sota ens ho dius.
Informacions associades del pla Cooppel per la Pau en 23 punts, espais i camps d'actuació:
A.- On es porten a terme converses Cooppel de forma periòdica o puntual:
1.- Residència assistida SUITE i residència assistida Baix Camp de Cambrils.
2.- Centre de Dia Onada de Tarragona
3.- Museu municipal de Cabacés. El retaule gòtic i la seva relació amb el Pare Fra Pere Perelló (1540-1602) de l'església de Nativitat de Maria de Cabacés. Fira de l'Oli Baronia de Cabacés, dissabte dia 7 de desembre. Tot el dia.
4.- Priorem Priorat programa mensual col·laborador de ràdio Falset des de 2008. Dissabte dia 30 de novembre a les 11 hores del matí. Duració màx. una hora..
5.- Biblioteca municipal i comarcal Salvador Estrem i Fa de Falset.
6.- Institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona. Conveni amb Educació ( hores extraescolars (alumnes i les famílies) i a hores escolars de tutoria ESO, De dilluns a dijous de 17 a 18,30 hores. A concertar.
7.- Ateneu de Tarragona. XIII DALT: Dia Anual Local Tarragoní des de 12-12-12. 12 de desembre a les 19 hores. Duració màx. 90 minuts.
8.- Sala d'exposicions i CaixaFòrum i el museu el Port de Tarragona.
Impartir comunicacions, tallers o converses Cooppel:
9.- Comunicacions, cursos i tallers en les jornades DIM EDU de Catalunya i d'Espanya. Propera jornada: 20 de novembre. Pamplona (Navarra)
10.- Converses al voltant del projecte APLICA Solucions de la SCP-IEC. Dies 28,29 i 30. II Congrés Internacional de Pedagogia. SCP-IEC- Universitat dd'Andorra i Seu d'Urgell
11.- Converses al voltant de la comunitat emprenedora de Tarragona (Tarragona Impulsa i la Càtedra Innovació Empresa de la URV). Jornades CONNECT@ dies 10 i 11 de desembre a la TAP de Tarragona. Accès lliure.
12.- Converses al voltant del projecte de la Càtedra UNESCO de l'Habitatge de la URV.
B.- Campanyes i atenció Cooppel a les associacions i a les federacions.-
Campanya atenció a la víctima, estratègies feministes, col·lectius LGTBI i per la igualtat, prevenció de l'assetjament sexual i sobre protecció civil a les associacions i a les federacions.
13.- Ateneu de Tarragona, col·laboració amb la Federació d'Ateneus de Catalunya (FAC).
14.- Ceradai i col·laboració amb la Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS)
Dia 22 de novembre, matí, a la seu edifici seminari de Tarragona.Dia 09 de desembre, de 16 a 20,30. Sala d'actes Caixa Forum de Tarragona
15.- Secretaria de comunicació i mediació de la Federació d'associacions de veïns i veïnes Segle XXI de Tarragona. Tarragona ciutat nord, ponent, centre i eixample).
C.- Atenció Cooppel a les persones:
Motius de la sol·licitud:
16.- Drets Humans (DDHH), consultoria i atenció a la visctima.
17.- Per motiu de dol per la pèrdua d'un ser estimat.
18.- Per l'interès d'aprenentatge de les llengües oficials (FEPA) en espai jove Kesse,
19.- Pel català, voluntariat per la llengua (CpNL- Tarragona),
20.- Pel català, converses Cooppel modalitat telemàtica
21-23.- Mentoria social, modalitat presencial.
Tenim convenis amb associació Quilòmetre Zero (21), Resilis.ORG (22) i AMAT (23) (associació de dones africanes de Tarragona).
En general provenen del territori i modalitat presencial, telemàtica i/o mixta:
En la ciutat de Tarragona, en l'associació Centre Escolta Activa Aixopluc de Cambrils i atenció telemàtica al Vendrell, al Baix Camp i al Priorat.
Pluja de nou possibles activitats Cooppel proposades a l'Aleixar en el marc del gran match de la gent gran per a 2025:
1.- El futur concert Cooppel per la Pau de Jordi Català, avui ajornat per forces majors. PRIORITARI. Sala d'actes de la Societat.
2.- Conferència Modest Gené, 110 anys del seu naixement, per Maria del Carme Gené.
UNA OPORTUNITAT. Casa de Cultura
EN ESTUDI.-
Casa de Cultura. Màx. una hora.
A.- RECORDS DE PERSONES DE MÉS EDAT
3.- Persones de més edat. Conversa Cooppel sobre narratives viscudes entre 1936-39 i de la postguerra 1940-1955. Persones amb més edat o que en donin testimoni ( oral, diaris personals o altra documentació o proves)
B.- TALLER
4.- Meditació des del silenci mental i de la Reflexió Cooppel de la transnarrativa de la nostra pròpia experiència.
C.- ESPERIT CRÍTIC
5.- Intel·ligència Natural i Intel·ligència Artificial. Avantatges, riscos, punts forts i punts febles.
Possible espai climatitzat: Casa de cultura.
D.- FEM VIATGES
6.- Visionar vídeos versus visites in situ de ciutats i indrets. Com funciona la nostra ment quan portem a terme visites Cooppel?. Com treure més profit segons el Disseny Universal dels Aprenentatges (UNESCO).
E.- CONVERSES
7.- Conversa sobre la caça, segle XX. El terme "això..." que s'empra per denominar un tros o partida de... Amb persones caçadores, anècdotes, . Obert a tota la ciutadania. "la caça una pràctica per la supervivència a un oci condemnat a desaparèixer?
8.- Parlem dels records passats: les monges, l'escola, el ball de poble amb toca-discs a la Societat carrer del Forn, el club de joves, el futbol, la revista "Això...Aleixarenc", les cavalcades de Reis, els aplecs de sardanes, etc.. Recopilem fotografies antigues i les compartim.
9.- Com aprenem amb més facilitat, trucs de la vida diària, a nivell analògic com digital.
COMENTAL OBERT EN CONSTRUCCIÓ
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada